Mijn ticker Huidige tijd in België:
Huidige tijd in California:

maandag 24 december 2018

Dag 2: Palmdale- Ridgecrest

Klik hier voor meer foto's van deze dag
     Hotel: Hampton Inn & Suites

Hoogste temperatuur vandaag:  67 °F

Vannacht was ik om 3 uur klaarwakker: een jetlag dus...dan maar wat met de kinderen gechat en toch weer in slaap gesukkeld.
Na een verkwikkende douche begon het al: geen haarborstel! Met een klein kammetje van het hotel dan maar geprobeerd door mijn haren te raken, niet te doen!

Het ontbijt was eeg lekker. Je kon je ei laten maken zoals je wou.
Gewoonlijk at Luc weer meer zoete dingen dan mij, maar het smaakte ons allebei.

We reden eerst naar de Best Buy voor zo'n reisstekker zodat we vanavond toch de laptop konden opladen en de batterij van het fototoestel. Maar die hadden er enkel de omgekeerde versie. Na wat doosjes openmaken vonden we dan eindelijk wat we zochten. We mogen hem op het einde van de reis zelfs in elke Best Buy winkel terug brengen! Wat zijn ze toch vriendelijk hier. We gaven dan ook een gift voor hulp aan zieke kindjes aan de kassa. Voor wat hoort wat😉.

Terug in het hotel hebben we de status van onze bagage gecheckt en de beschrijving van onze valiezen aangepast. Ze waren nog steeds op zoek stond er. Dat was niet echt bemoedigend.
De kinderen stuurden ondertussen foto's: ze waren kerstavond beginnen vieren. Hoe gek, voor ons begon de dag pas!

We vertrokken eindelijk naar Devil's Punch Bowl Park, een deel van het LA National Forest. De vlag hing er halfstok owv de government shutdown.  We konden wel de loop wandeling maken. Die was 1 mile, maar we deden er toch bijna een uur over! In het begin ging het gestaag naar beneden, maar daarna kwam een pittige klim.

Dit alles echter een stralende zon. We kregen het snel te warm in onze nieuwe shirts met lange mouwen. We trokken heel wat foto's want het was hier prachtig! Kale grijze rotspartijen schitterden in de zon, op de achtergrond hoorde je water klotsen en slechts een koppel mensen tegengekomen. Zalig! Dit stukje ligt zo dicht bij LA, maar wordt zo weinig bezocht. Voor wie dit toch wil doen, zeker wandelschoenen aandoen. Die van ons zitten nog in onze bagage en we zijn allebei een paar keer goed uitgeschoven.

Onze gps liet het al afweten, hij vond de bestemmingen niet🙄 dus maar de gsm gebruikt die zelfs de onbekende natuurgebieden blijkt te kennen. Na een korte stop aan Walmart om wat te eten te halen, vervolgden we onze weg langs Red Rock State Park. Dat hadden we al gezien, maar nu zat de zon anders waardoor exact het andere deel als vorige keer in de zon lag. Fascinerend mooi! We hebben in het zonnetje een verse donut opgegeten. Genieten dus.

Verder reden we tussen Joshua Trees en gebergtes naar Fossil Falls.
Van op straat zie je er niks van, maar het ligt toch niet ver van de weg af. Via een pad tussen lavabrokken begroeid met allemaal dezelfde groene stekelige struikjes kom je er al na 0,2 mijl. Het is een kloof met allemaal rotsblokken die afgesleten zijn door het water en die binnenin ook gaten hebben. In sommige daarvan zit nog water. Heel apart om te zien.

De omgeving is ook fantastisch. Aan de ene kant zie je de uitlopers van Death Valley, aan de andere kant een reusachtige vulkaan en aan de andere zijde zie je al een lichte laag sneeuw op de heuvelruggen. We moesten al onze truien en jassen aandoen want het was maar 9° meer. Wat een verschil met deze middag! Nadien reden we naar ons hotel. De zon ging al onder en de wegen zijn hier niet verlicht.
We moesten nog beginnen met kerstavond vieren.

In het hotel hadden we een suite geboekt, heel ruim met een grote zithoek en keukentje eraan.
De valiezen waren nog niet geleverd. Dat was toch wel weer een domper. Zeker omdat er mail was van KLM dat ze toe gekomen waren op LAX ondertussen en binnen de 24 u naar hier gebracht zou worden. Maar als ze zolang wachten, zijn wij weeral weg. Afwachten dus maar weer.

Kerstavond hebben we gezellig onder ons twee in de kamer gevierd. We hadden eten gekocht en konden dat hier opwarmen. Met een lekker fles schuimwijn bij de aperitief en koffie met een taartje achteraf was het erg gezellig.

1. Wat een mooie dag en prachtige foto's ! Ik hoop dat de koffers er morgen zijn.Heel veel plezier!