Mijn ticker Huidige tijd in België:
Huidige tijd in California:

zondag 23 december 2018

Dag 1: Brussel - Los Angeles

Klik hier voor meer foto's van deze dag
     Hotel: Embassy Suites by Hilton Palmdale

Hoogste temperatuur vandaag: 66 °F

Neem maar een extra kop koffie en zet jullie er even voor, want het is een lang verslag geworden van 2 dagen. Op kerstavond voor jullie online gezet😊 Zalig kerstfeest iedereen! Veel leesplezier.

Wat was het vroeg! Om 2.45u ging de wekker af. Na een korte heel onrustige nacht maakten we ons klaar. We dronken nog een tas koffie om wakker te blijven en gingen op pad. Er was nagenoeg geen verkeer, dus we waren ruim op tijd bij de luchthavenparking.
Met een shuttle werden we naar Zaventem gebracht waar we onmiddellijk konden inchecken. Luc kon gisteren zijn boardingpass niet afprinten, maar dat was geen probleem. We kregen allebei een nieuwe instapkaart. Onze trolleys moesten gewogen worden en mochten gratis mee als ruimbagage maar daar pasten we vriendelijk voor. De vlucht naar LA was daarvoor wat te lang. In de luchthaven bleek dat we nog meer dan 2u moesten wachten vooraleer onze gate verscheen op het scherm. Dat duurde echt immens lang. We keken wat rond in een boekenwinkel, dronken een koffie en wachtten en wachtten maar.

We landden kort daarna. Nog voor we van boord waren kregen we allebei een sms van KLM dat onze bagage zoek was. Dat beloofde!
Aan de bagageband moesten we een papier invullen en dan zouden onze koffers met de vlucht van morgen mee op het vliegtuig gezet worden.
We mochten de noodzakelijke zaken kopen en dan nadien de rekeningen indienen bij KLM. Dat was echt niet leuk. Als je begint te denken heb je echt veel zaken niet bij je.

We namen de shuttlebus naar Alamo. Wat hebben veel mensen hierbij geboekt! Niet iedereen kon in de bus.  Daar aangekomen konden we via de self check-in snel onze papieren krijgen. Een tweede chauffeur is gratis in California, dat is lekker mee genomen.
We mochten gelijk welke midsize suv kiezen die we wilden, maar blijkbaar had iedereen zo'n type geboekt want het was bijna rennen.
Ik koos een goede uit met veel usb aansluitingen om al onze apparaten te kunnen opladen. Ook de zetels zijn belangrijk voor mij rug. Maar de leren kuipzetels voldoen prima. We kregen ook nog een gratis gps mee. Dat compenseerde de valiezen een beetje😝

Vandaar vertrokken we naar de gebouwen van Space X, van Elon Musk. Daar mochten we niet binnen, maar we zagen toch een raket staan en de plaats waar de tunnel onder LA gebouwd werd.  Daar stond een grote tent over, maar de reusachtige boorkoppen stonden buiten.

Nadien ging het verder naar Malibu waar we eens wilden zien waar al die bosbranden gewoed hadden. Veel kregen we daar niet van te zien want sommige buurten waren nog afgezet. Andere delen hadden soms wel zwartgeblakerde delen.

We reden langs de kust waar veel mensen in de file stonden aan te schuiven om een plaatsje aan het strand te bemachtigen. We parkeerden onze auto aan Malibu pier, die we afwandelden. Wat leuk hier en niet zo koud ook.  De zee heeft toch altijd iets speciaals.

Uiteindelijk vertrokken we naar ons hotel. We herkenden de baan van in 2016 toen we hier met de 3 kinderen ook logeerden. Toch een beetje raar nu. We kregen een suite met een aparte slaapkamer: geweldig!
Er was ook net happy hour met snacks en gratis cocktails. Dat konden we wel gebruiken en we lieten het ons dan ook goed smaken.

Dan maar naar de Walmart. We namen 2 karren: een voor spullen die we extra moesten kopen en dan op een aparte rekening konden en een kar met de gewone aankopen en kerstavondsnacks.
We waren eigenlijk te moe om aan alles te denken, maar het lukte toch. De kledij was nog het grootste probleem want we kenden onze Amerikaanse maten niet en veel keuze was er niet. Gelukkig vonden we toch wat we nodig hadden, behalve een reisstekker.

In het hotel had de man aan de balie al medelijden met ons en hij gaf ons een oplader met usb aansluiting. Zo kon de gsm toch opladen 's nachts.
Uitgeput zijn we gaan slapen. We waren 30u aan een stuk wakker.