Mijn ticker Huidige tijd in België:
Huidige tijd in California:

donderdag 25 oktober 2018

Inleiding

Na een bewogen gezondheidsjaar, moest ik in augustus op controle.
Daar kreeg ik het goede nieuws dat ik mocht beginnen werken én dat we dus op (vlieg)vakantie konden.
Het eerste dat we dachten toen we buiten kwamen was: 'yes, nu kunnen we in de kerstvakantie toch nog naar Amerika!' Dat was mijn doel immers geweest de hele tijd.

We hadden op voorhand al gepland waar we naartoe zouden gaan, dus het kwam eigenlijk neer op vluchten zoeken.
Een kolfje naar mijn hand dus ;) Ik had toch nog vakantie en dus veel tijd om te zoeken. Dat bleek niet zo makkelijk nu de vertrekdatum zo dichtbij lag. Normaal boeken we alles een jaar op voorhand.
We vonden deze keer vluchten vanuit Brussel.  We gaan dan ook maar voor een korte periode.
Kerst en oudjaar vieren we in Amerika ! Hoe cool is dat! Elk in een nationaal park, puur in de rust dus. Heerlijk!

De kinderen gaan niet mee, die hebben dan examens voor te bereiden/ bezigheden met de school.

De route was snel gevonden. Het wordt een rondje Los Angeles. Los Angeles zelf doen we niet. We zijn er al een paar keer geweest ondertussen.
We willen vooral de parken bezoeken waar het in de zomer te heet is om wandelingen te maken. Dat is met stip op 1 Death Valley natuurlijk, ons lievelingspark. Maar ook Anza Borrego hebben we door omstandigheden al 2 keer ter plaatse moeten schrappen uit de planning, dus dat willen we nu wel echt graag toch eens bezichtigen.

Hotelkamers vinden was ook een uitdaging. We zijn dan wel maar met z'n twee, maar het is kerstperiode en veel hotels waren ofwel al bezet of peperduur.

Uiteindelijk viel alles toch snel in de plooi, moest er een roadbook gemaakt worden en deze blog.
Dat kostte ons nog heel veel dagen werk ;) maar deden we (meestal :) ) met plezier.

Veel leesplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten